10 pekerjaan yang mudah

Thursday, October 25, 2012 | comments





Jadi, kajian ini saintifik telah dijalankan.. Bagi mereka yang tersenarai dalam pekerjaan di bawah, jangan geram dan bersyukur kerana anda tidak susah bekerja untuk hidup. Kerja-kerja yang disenaraikan tidak lah senang sangat atau susah sangat, cuma ia dikategorikan sebagai kerja-kerja yang mudah.

10. Jurucakap Shopping Kompleks : Contoh - "Kepada kereta yang bernombor WWE 7521, Sila alihkan kereta anda, Terima Kasih, diulangi..." Jika kerja 24 jam, ada dua kereta je yang kena alih 1 hari, bertuah la kamu.

9. Penyelamat di kolam renang bayi: Sesiapa yang mendapat kerja ni sangat bertuah sekali kerana tidak mungkin bayi akan memandu kereta untuk pergi berenang sendiri, pasti akan ditemani ibu dan ayahnya.

8. Kerja sebagai penjaga pameran : Kerja ini anda hanya menyatakan "OK" atau "KO/NO" kepada pelanggan yang mahu menghantar pamerannya untuk dipamerkan

7. Kerja Jaga Lampu : Kerjanya hanya duduk di dalam studio dan ditemani dengan banyak suis-suis lampu dan kipas di mana hanya menunggu arahan sahaja baru lah boleh buka suis.

6. Mana-mana kerja kerajaan: Saya tidak bercakap tentang pegawai-pegawai yang dipilih dan ketua-ketua agensi, tetapi pengedar kertas yang mana dia hanya perlu menghabiskan kertas itu tiap-tiap hari. Hanya duduk di kaunter dan bagi kertas.

5. Kepada yang sangat rajin yang mana kerjanya agak senang, iaitu menjaga kebersihan di masjid, sesetengah masijid akan memberi upah kepada orang yang membuat kerja amal ini. Kepada yang pernah melakukan kerja ini, di harap anda ikhlas.. :)

4. Sukarelawan Penjaga Untuk Orang Buta Program: walaupun jarang dengar, tapi kerja ini pernah ada yang mana kerjanya hanya perlu menunjuk jalan masuk dan keluar untuk orang buta yang mengikuti program itu.

3. Batman dan Robin: Kenapa kerja ni senang? sebab bila orang pasang lampu cahaya batman, baru datang batman. kalo eletrik satu kampung tak de, duk uma je la batman dengan robin main lilin.

2. Pembantu Jurulatih : Kerja dia hanya perlu jaga air minuman. "Sapa mahu air sejuk datang sini".

1. Drummer atau Pemuzik Negara : Tak kira di mana negara pun, jika lagu itu dikeluarkan oleh negara, kena nyanyi juga sama-sama, best atau tidak kena nyanyi. Jadi, pemuzik negara tidak perlu bersusah payah untuk buat lagu
Share this article :

Post a Comment

Link Within

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Iklan

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. azripremium - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger